Valentin Bartes

International Choreographer, Italy

Ο κ. Valentin Bartes είναι ένας πολύ θετικός και δημιουργικός άνθρωπος γεμάτος νέες ιδέες και έργα που αφιερώνονται στην ανάπτυξη του Κλασικού Μπαλέτου παγκοσμίως. Είχε την ευκαιρία να μεγαλώσει σε μια καλλιτεχνική οικογένεια καθώς ο πατέρας του ήταν Solist Χορευτής. Ακολούθησε αμέσως τα βήματά του και προχώρησε ακόμα περισσότερο. Αξιοποίησε όλες τις ευκαιρίες που του προσφέρθηκαν όχι μόνο ως επαγγελματίας χορευτής και χορογράφος αλλά ως διοργανωτής.

Σήμερα είναι διευθυντής σε αναγνωρισμένους Διαγωνισμούς, Φεστιβάλ και Summer Camp σε όλο τον κόσμο. O πιο γνωστός διαγωνισμός του είναι ο «Domenico Modugno- Interantional Ballet Competition» στο Μπάρι της Ιταλίας, στον οποίο συμμετέχουν 1000 χορευτές από 22 χώρες. Ήταν Solist στο Εθνικό Θέατρο Μπαλέτου της Κροατίας στο Ζagreb και το 1995 έλαβε το βραβείο της χρονιάς για το ρόλο του “Nurali”  στην παραγωγή “The Fountain of Bakhchisaray” στο Εθνικό Θέατρο Μπαλέτου Κροατίας στο Split.

Το ρεπερτόριο του περιλαμβάνει ρόλους  Solist στα έργα Swan Lake, Giselle, Don Quixote, Le Corsaire, Sleeping Beauty, La Bayadere, La Fille Mal Gardée, Coppelia, Raymonda, Cinderella, Paquita, Walpurgis Night, Carmen, The Nutcracker, The Fountain of Bakhchisaray, Requiem, Sylvia, La Sylphide, La Esmeralda, Les Patineurs και άλλα.

 

κ. Bartes, ο πατέρας σας Emilian Bartes, ήταν Solist Χορευτής στο Εθνικό Θέατρο της Ρουμανίας στο Cluj-Napoca, ήταν επίσης  και ο δάσκαλός σας, ποιες είναι οι σημαντικότερες διδασκαλίες που θυμάστε από εκείνον;

Του χρωστάω όλα όσα είμαι σήμερα ως άνθρωπος και ως επαγγελματίας. Εκτός από το μπαλέτο, το πιο σημαντικό πράγμα που πήρα από αυτόν ήταν να θυμάμαι πάντα ότι όλοι γεννηθήκαμε ως άνθρωποι και θα φύγουμε ως άνθρωποι ανεξάρτητα από το πόσο επιτυχία ή όχι θα έχουμε επιτύχει.

 

Υπήρξαν δύσκολες στιγμές δοκιμασίας ως χορευτής και αν ναι πώς τις ξεπεράσατε;

Δεν υπάρχουν μόνο κάποιες στιγμές που δοκιμάζουν τη ζωή ενός καλλιτέχνη. Όλη η ζωή του είναι μια μεγάλη πρόκληση. Προσωπικά είμαι άτομο μου αρέσουν οι προκλήσεις και δοκιμάσω το καλύτερο που μπορώ σε όλα και αυτό είναι που με ενθουσιάζει στο Χορό.

 

Πώς πρέπει ένας χορευτής να αντιμετωπίσει το γεγονός ότι στο Χορό υπάρχουν υψηλές απαιτήσεις προς την τελειότητα;

Δεν μπορεί να επιτευχθεί η τελειότητα. Όλοι το δοκιμάζουμε αλλά η μη επίτευξή της είναι αυτό που μας διεγείρει και μας κρατά για να προχωρήσουμε περαιτέρω. Τα λάθη στην τεχνική μπορεί να συμβούν και δεν είναι μεγάλη υπόθεση. Αυτό που μετράει περισσότερο για μένα, είναι το καλλιτεχνικό και συναισθηματικό μέρος. Οι χορευτές πρέπει να αγγίξουν τις καρδιές των θεατών.

 

Ποιοι είναι οι αγαπημένοι σας ρόλοι και ποιο το αγαπημένο σας θέατρο;

Πάντα απολάμβανα τους ρόλους του  “κακού τύπου”  στα έργα. Ήμουν τυχερός βέβαια, γιατί μπορούσα να μεταβώ πολύ εύκολα από δραματικούς ρόλους σε κωμικούς και ούτω καθεξής.

Το θέατρο που ξεχώρισα γιατί αισθάνθηκα κάτι πολύ ξεχωριστό και μοναδικό είναι το “Guadalajara, Teatro Degojado” στο Μεξικό.

Σαν σπουδαστής  χορευτής του Μπαλέτου, συμμετείχατε και σε διαγωνισμούς και έχετε λάβει τέσσερα χρυσά μετάλλια στον Εθνικό Διαγωνισμό Μπαλέτου της Ρουμανίας και ασημένιο μετάλλιο στην κατηγορία Pas de Deux στο διαγωνισμό μπαλέτου Tokyo Shimbun, ποια είναι τα οφέλη και γιατί είναι καλό να συμμετέχει ένας χορευτής σε διαγωνισμούς;

Στην εποχή μου υπήρχαν πολύ λίγοι διαγωνισμοί σε όλο τον κόσμο, όχι όπως είναι σήμερα. Δεν ήταν λοιπόν στο μυαλό μου να συμμετάσχω σε διαγωνισμούς αλλά το Εθνικό Σχολείο μας συμβούλευσε να δοκιμάσουμε. Έτσι κάποιοι από τους φοιτητές ξεκινήσαμε να συμμετέχουμε σε διαγωνισμούς. Τώρα μπορώ να δω πιο καθαρά τα οφέλη που μπορεί να κερδίσει ένας χορευτής όταν συμμετέχει σε τέτοιες εκδηλώσεις. Το πιο σημαντικό δεν είναι η νίκη αλλά η εμπειρία της συμμετοχής. Η αλληλεπίδραση με άλλους χορευτές, οι νέες φιλίες και επαφές ανοίγουν δρόμους.

 

Ποια είναι η γνώμη σας για την απογοήτευση του χορευτή μετά από χαμηλή βαθμολογία;

Λοιπόν θα πρέπει να τους ενεργοποιεί και να τους δυναμώνει. Το χαμηλό σκορ σε διαγωνισμούς βγάζει τους χορευτές από τη ζώνη άνεσής τους και αυτό είναι πολύ απογοητευτικό. Είναι όμως ένα από τα μεγαλύτερα μαθήματα που μπορεί να προσφέρει ένας διαγωνισμός, να δεχόμαστε την απόρριψη και την κριτική που είναι μέρος μιας καριέρας χορού. Στη ζωή μερικές φορές χάνουμε και πρέπει να σηκωθούμε και να προχωρήσουμε μπροστά με θετική στάση. Εάν ένας χορευτής ενθαρρυνθεί να εργαστεί σκληρότερα για να βελτιώσει την τεχνική και την απόδοση του, τότε το χαμηλό σκορ οδήγησε προς το καλύτερο πρότυπο του εαυτού του. Υπάρχει πάντα κάτι καλό προς τα εμπρός και χρειάζεται μόνο να πάμε να το πάρουμε.

 

Είστε διευθυντής  και συν- διοργανωτής σε πολλά προγράμματα για νέους και επαγγελματίες χορευτές στην Ιαπωνία, την Ινδία, την Ιταλία, το Μεξικό. Πότε αποφασίσατε να γίνετε Διοργανωτής  και ποιες είναι οι σημαντικότερες διοργανώσεις σας;

Αποφάσισα να γίνω διοργανωτής όταν ήμουν στην Ιαπωνία πριν από 15 χρόνια όταν ακόμα χόρευα και χορογραφούσα εκεί. Στόχος μου ήταν να προχωρήσω στην ανταλλαγή απόψεων μεταξύ της Ιαπωνίας και της Ευρώπης.  Τότε είχα το “Valentino Dance Center”  στην Ιαπωνία. Καλούσα χορευτές και χορογράφους από την Ιταλία, τη Ρουμανία, την Αγγλία, τη Ρωσία και τις Η.Π.Α. Έτσι ξεκίνησα τα σεμινάρια και τους διαγωνισμούς.

Σήμερα είμαι συνιδρυτής και χορογράφος στο Interdanza-Giappone Ballet Project στο Λιβόρνο της Ιταλίας, μόνιμο μέλος της κριτικής επιτροπής και δάσκαλος στο Passion du Ballet, ένας διαγωνισμός στο Κιότο της Ιαπωνίας,  ιδρυτής του Διεθνούς Διαγωνισμού Μπαλέτου και Σύγχρονου Χορού “Domenico Modugno” στο Μπάρι της Ιταλίας και πολλά άλλα.

 

Έχετε βρεθεί στη θέση του Κριτή σε αμέτρητους διαγωνισμούς και έχετε δει εκατοντάδες νέους χορευτές, ποιοι διαγωνισμοί έχουν το υψηλότερο επίπεδο διαγωνιζόμενων;

Υπάρχουν πάντα ταλαντούχοι νέοι χορευτές παντού και μου αρέσει να τους βλέπω. Αν μπορώ να τους βοηθήσω προσφέροντας ένα βραβείο, θα το κάνω. Πάρα πολύ καλό επίπεδο υπάρχει σε διαγωνισμούς στην Ασία - Ιαπωνία και Νότια Κορέα.

 

Σας ευχαριστούμε πολύ, σας περιμένουμε στην Αθήνα στις 3 Μαρτίου.

© 2019 by Nationals Πανελλήνιος Διαγωνισμός Κλασικού & Σύγχρονου Χορού

'Οροι και Προϋποθέσεις

with the support of